Foto: DELFI
Vēlos paust publisku nosodījumu mobilo telefonu sakaru kompānijai "Bite", kura izvēlējusies tādu formu saziņai ar klientiem, kas nav pieņemama kulturālā sabiedrībā. Piezvanot kādam "Bites" abonentam, kuram ir izslēgts tālrunis, es tieku uzrunāts otrās personas vienskaitļa "tu" formā.

Es neesmu šī uzņēmuma darbiniekiem nekāds "tu". Agrākos laikos par šādiem nekulturāliem "tutinātājiem" vietās, kur elementāras pieklājības etiķete to nepieļauj (un uzņēmuma komunikācija ar klientu viennozīmīgi ir tāda), teica: es ar tādiem neesmu kopā cūkas ganījis.

Lai ko būtu izgudrojuši kaut kādi kompānijas gudri marketinga konsultanti, kuri uzskata, ka jābūt čomiskiem, jābūt "saviem čalīšiem", kulturālā sabiedrībā formu "tu" savstarpējā komunikācijā lieto tikai labi draugi. Jāatgādina, ka augstdzimušās aprindās "jūs" formu lieto par laulātie vai bērni un vecāki, savukārt akadēmiskajās aprindās un citās inteliģences pārstāvētās darba vietās pat kolēģi, kas kopā nostrādājuši gadus 40, nepāriet uz "tu".

Lietojot "tu", šī kompānija gan pazemo mani kā klientu, gan pazemo sevi manās acīs, vulgāras manieres pārnesot no "ielas līmeņa" publiskajā komunikācijā.

"Mēs Bitē esam draudzīgs cilvēku pulks un arī savus klientus uztveram kā draugus. Savā ikdienā darām it visu, lai mūsu klienti Bitē justos labi un brīvi. Tieši tādēļ mēs savus klientus arī uzrunājam uz "Tu". Mūsuprāt, "jūsošanās", lai paliek lielajām un birokrātiskajām korporācijām. Tomēr, ja cilvēks uzrunāts uz "Tu" ir juties aizvainots, mēs no sirds atvainojamies," pauda "Bite" klientu apkalpošanas vadītāja Oksana Stankeviča.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!