Foto: DELFI Aculiecinieks
Sestdien devos pagarākā izbraucienā ar velosipēdu, un diemžēl nācās secināt, kas Rīgā dažviet ir diezgan nepatīkami, pat neiespējami pabraukt.

Uzreiz piebildīšu, ka šis raksts neatspoguļo vispārējo situāciju visā Rīgā.

Braucu uz Pārdaugavu, likteņupi šķērsojot pa Akmens tiltu, uz kura saskāros ar ļoti nepatīkamām lietām. Ja velobraucējs vēlas pārvietoties pa Rīgas ielām, viņam nākas dalīt ielas braucamo daļu ar citiem satiksmes dalībniekiem - visbiežāk ar autovadītājiem, kuri nereti ir ne visai augstās domās par cilvēkiem, kuri pārvietojas ar ekoloģiski draudzīgākiem transporta līdzekļiem. Parasti velobraucējiem no brauktuves tiek atvēlēta ļoti maza daļa. Uzbraucot uz Akmens tiltu nācās secināt, ka šī pati nelielā daļa ir neizbraucama dubļu dēļ. Aptuveni kādu pus metru no brauktuves labās malas, tur kur parasti pārvietojas velobraucēji, klāja diezgan pabieza dubļu kārta, pa kuru nebija iespējams pārvietoties. Blakus intensīvai satiksmei nācās kāpt nost no velosipēda un ceļu turpināt, pa gājējiem atvēlēto tilta daļu.

Tālākajā braucienā nācās saskarties ar līdzīgām situācijām diezgan daudz. Viena no tādām bija Lapu ielas 9tā numura rajona, kur daļu brauktuvi klāja bieza ledus kārta. Līdzīga situācija bija Kalnciema ielas 40 numura rajonā, kur ledus klāja ne tikai daļu no brauktuves, bet arī gājēju ietvi. Patiesībā tikai šaura strēmele, no ietves bija brīva no ledus, kas sagādā grūtības pārvietoties ne tikai jauniem cilvēkiem. Tāda pati situācija bija pie uzbrauktuves uz Vanšu tilta - Pārdaugavas pusē, kur ledus klāja vismaz kādu metru no brauktuves. (teksta turpinājums zem fotogalerijas)


Atgriežoties Rīgas centrā situācija bija drusku labāka, bet vienalga nepatīkama. Valdemāra iela pati bija notīrīta, bet kūstošais ledus kalns uz trotuāra tecēja uz brauktuves veidojot dubļainas peļķes, kas pārvietošanos nepavisam nepadarīja patīkamu.

Uz Emīla Melngaiļa ielas gan satiksme nav tik intensīva, bet arī šeit auto pārvietošanos traucē, laicīgi nenotīrītais sniegs. Uz šīs ielas drīkst stāvēt automašīnas visu diennakti, tāpēc šeit vienu joslu parasti aizņem stāvošas automašīnas. Bet ko darīt, ja šo joslu aizņem ledus kalns? Tad automašīnas ir jānovieto vairāk uz brauktuves vidus daļas pusi, kas samazina ielas braucamo daļu, un sagādā grūtības autovadītājiem.

Tāda pati situācija ir Lāčplēša ielas sākumā, kur ledus un novietotās automašīnas aizņem aptuveni 1,5 joslu un automašīnām nākas iebraukt pretējās braukšanas virziena joslā, lai mierīgi varētu pabraukt garām problemātiskajām vietām.

Situācija pie Upes un Krišjāņa ielu krustojuma ļoti labi atklāj, kāda attieksme Rīgā ir pret velobraucējiem. Šeit ledus sega klāja veloceliņu un pabraukt pa velobraucējiem speciāli izveidotu celiņu kļuva arvien grūtāka, līdz vienā vietā tas bija pilnīgi neiespējami nenotīrītā ledus kalna dēļ.
Vēlreiz vēlos atgādināt, ka šāda situācija nav VISĀ Rīgā - ir vietas, kā Krišjāņa Barona iela, kur ledus savlaicīgi tika notīrīts un tagad, gan brauktuve, gan ietve ir saule ir nožuvusi sausa un ir patīkami pa tādu pārvietoties gan velobraucējiem, gan kājāmgājējiem. Diemžēl visi cilvēki nav tik uzcītīgi un sausā un saulaina laikā gājējiem nākas lēkt pāri peļķēm. Cerēt, ka atbildīgās personas ievedīs kārtību, ir diezgan bezcerīgi, atliek vienīgi gaidīt siltāku laiku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!