Foto: Publicitātes foto
Korupcija veicina nabadzību*. Un vienkārši tamdēļ Aivara Lemberga uzruna LNT kanālā 12.jūnijā prasās pēc nekomentēšanas. Cilvēks, kuram 20 gadu laikā ir sakrājušās faktu un tiesvedību grēdas par sadarīto, mēģina tomēr saglabāt "saimnieciska, labvēlīga valdītāja" seju. Kuram it kā uzbrūk no visām pusēm. Un cilvēciski Aivaru Lembergu var saprast. Vienu brīdi visi viņam klanās, tostarp arī prezidents, un pēkšņi, prezidents un arī pārējie sadūšojas un mēģina pateikt, ka tālāk liecoties tauta salauzīs sev mugurkalu. Pietiek.

Jā, korupcija veicina nabadzību*. Un mūsu sadarbošanās ar tiem, kuriem korupcija ir izdevīga, šo korupcijas sistēmu spēcina, savukārt valsti, tiesu sistēmas, ekonomiku un sociālo vienlīdzību vājina.

Tāpēc aicinām izmantot "nesadarbošanās principu" tiem, kuri popularizē šos cilvēkus vai viņu partijas vai pilsētu - mūziķus, dīdžejus, žurnālistus, operatorus, skaņu režisorus, masu pasākumu organizētājus, ziņu producentus, dizainerus, copywrighterus, radošos direktorus, audio producentus, komponistus, gaismotājus, skaņotājus, dekoratorus, grimmētājus, režisorus, aktierus, u.c., kā arī tautā iemīlētus, populārus cilvēkus. Aicinām izprast saistību starp naudu, kas tiek maksāta par radošās industrijas un mediju pakalpojumiem pirmsvēlēšanu laikā, un to naudu, kas tiek dažādu manipulāciju veidā "paņemta" no valsts finansu apritē esošajiem līdzekļiem.

Padomāsim par sekām! Labs honorārs vai līgums var palīdzēt jums iegādāties kādu sen lolotu ekstru vai patiešām vajadzīgu pirkumu, bet jūsu izvēles otrā pusē būs sabiedrība... Cilvēki, kuri veicina valstī korupciju, veicina nabadzību. Vai mēs vēlamies to veicināt?

"Nesadarbošanās principa" realizēšana, varētu būt jautājums daudzu mediju, tajā starpā arī "Neatkarīgā Rīta avīze", "Diena", "LNT", reklāmas aģentūru "Mooz!" un vēl vairāku mediju un reklāmas aģentūru darbiniekiem. Tamdēļ šo uzņēmumu vadību un īpašniekus aicinām publiskot savus akcionārus un to, kāda ir šo mediju politiskā nostāja. Zinot daudzus cilvēkus, piemēram, no LNT un AS "Diena", es zinu, ka tur strādā burvīgi un gaiši cilvēki, kuri vēlas ievērot korektas žurnālistikas principus, gan ziņu veidošanā, gan ziņu materiālu atlasē, gan intervējamo izvēlē. Tieši tamdēļ lūgums šo uzņēmumu vadītājiem nodefinēt, kāda ir viņu uzņēmumu politika?

Tāpat būtu lūgums arī Latvijas sabiedriskajiem medijiem, tostarp Latvijas Televīzijai un Latvijas radio, publiskot savus līgumus ar tiem reklāmas devējiem, kuri ir tieši vai netieši saistīti ar valsts prezidenta Valda Zatlera nosauktajiem trīs oligarhiem – Aivaru Lembergu, Andri Šķēli, Aināru Šleseru – par viņiem saistīto partiju reklāmu, pilsētu, publisko pasākumu līgumiem.

Noslēgumā mēs vēlamies uzsvērt, ka neaicinām šo "nesadarbošanās principu" piemērot uz to uzņēmumu produkciju vai pakalpojumiem, kuri nav attiecināmi uz informācijas industrijām, - piensaimniecības, satiksmes, atkritumu, būvniecības u.c., kuros oligarhi ir daļēji vai pilnībā to akcionāri. Šajos uzņēmumos strādājošie ir situācijas ķīlnieki. Atšķirībā no māksliniekiem viņi nevar aiziet un nopelnīt honorārus citos piena kombinātos vai citos sabiedrisko pārvadājumu uzņēmumos utt. Tas ir katra Latvijas pilsoņa ziņā kā attiekties pret šo uzņēmumu produktiem vai pakalpojumiem.

Ar cieņu,
Viesturs Dūle
Latvijas Intelektuālās Attīstības fonds
http://bit.ly/iI2aqi
http://bit.ly/5FIrJg

*daži no statistiskajiem apkopojumiem par korupcijas līmeņa korelāciju ar nabadzību

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!