Foto: DELFI Aculiecinieks
”It kā jau autobusa vadītāji arī kārto auto vadīšanas eksāmenu. Tomēr, skatoties, kā viņi brauc, jautājums, cik soda punktus viņi nopelna pa dienu?” raksta DELFI Aculiecinieka lasītājs.

”Bet tajā busā taču ir kādi pussimts pasažieri. Mēs bieži redzam un lasām, ka vieglo šoferi pārkāpj CSN un neciena sabiedrisko transportu. Tomēr man jau šķiet, ka otrādais variants notiek biežāk. Pārsēsties uz sabiedrisko transportu arī netaisos, neskatoties uz visiem uzsaukumiem. Tā mierīgāk. Vai tiešām ir tā, ka grafika ievērošanas dēļ tā tiek pārkāpti noteikumi?”

DELFI Aculiecinieks turpina projektu "Ceļu reportieris". Šoreiz vairāk uzmanību pievērsīsim satiksmes drošībai un aculiecinieku vērojumus lūgsim komentēt Valsts policijas ekspertiem.

Ja arī jūs vēlaties iesūtīt reportāžu "Ceļu reportierim", rakstiet uz e-pastu aculiecinieks@delfi.lv vai reģistrējieties un izmantojiet Aculiecinieka satura iesūtīšanas formu. Labāko reportāžu autori tiks pie vērtīgām balvām. Vairāk par "Ceļu reportiera" projektu lasiet šeit. Vairāk par reportāžu publicēšanas noteikumiem uzzināsiet šeit.

Komentē Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes pārstāvis Juris Jančevskis

Foto: Publicitātes foto

Protams, ka konkrētajā gadījumā krustojuma izbraukšanas kārtība ir jāievēro arī sabiedriskajam transportam, un atruna par to, ka tiek kavēts maršruta grafiks vai cits tam līdzīgs iemesls, nevar būt likumisks pamats, lai atkāptos no ceļu satiksmes noteikumu prasībām.

Jāatzīmē, ka uzskats, ka policisti sabiedriskā transporta vadītājus nesauc pie administratīvās atbildības par pārkāpumiem ceļu satiksmē, ir maldīgs, jo ik dienas arī sabiedriskā transporta vadītājiem tiek sastādīti administratīvie protokoli par dažādiem pārkāpumiem. Turklāt, ņemot vērā riskus, kādi var rasties, ja negadījumā iekļūst sabiedriskais transports, Rīgas reģiona pārvalde arī sadarbojas ar SIA ”Rīgas satiksme” (RS) preventīvajā jomā. Piemēram, rudens sākumā RRP pārstāvis piedalījās RS rīkotā diskusijā, kurā tika skaidroti jautājumi, kas saistīti ar ceļu satiksmes drošību, piedaloties satiksmē sabiedriskajam transportam.

Kopā 2011. gadā Latvijā reģistrēti 627 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts sabiedriskais transports. No tiem 16% gadījumu izmeklēšanas laikā konstatēts, ka negadījuma izraisītājs ir bijis sabiedriskā transporta vadītājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!