Uz ceļa mēs visi esam vienādi, neatkarīgi no vecuma, mašīnas markas un no tā cik katrs no mums steidzas. Eksistē noteikumi, kuri ir vienādi visiem, bet tas ir tikai teorijā.

Praksē uz ceļiem, tā kā dabā, uzvar stiprākais un ātrākais: tas, kuram stiprāki nervi un kurš māk ātri pieņemt lēmumus. Diemžēl šis dabas likums daudziem tiek paņemts par pamatu braukšanas stilam. Bet, kur tad slēpjas īsti iemesli, kāpēc mēs izvēlamies braukt mierīgi vai agresīvi un no kā ir atkarīga mūsu stūrēšanas prasme?

Papildus objektīviem faktoriem, tādiem kā braukšanas stāžs, ceļu pazīstamība, eksistē arī dabiskie, kas tikpat būtiski ietekmē mūsu braukšanas prasmi un stilu. Viens no populārākiem faktoriem, ko bieži izmanto, kā argumentu runājot par citu šoferu braukšanu - piederība pie viena vai otra dzimuma.

"Sieviete pie stūres" , "Blonda džipā", "BWM džeks" un citas jau faktiski uz buferiem iegravētas frāzes ir iegājušas mūsu ikdienā uz ceļiem.

Ir dzirdēti dažādi argumenti: vīrieši biežāk ir saistīti ar profesijām, kuras prasa ātru pārvietošanos pa pilsētu; sievietes ir uzmanīgākas pret mantām un citiem cilvēkiem. Un daudzi citi.

Ko saka psihologi par atšķirībām starp sievietēm un vīriešiem?

Protams, visi cilvēki ir ļoti dažādi, bet salīdzināšanai psihologi ņem par pamatu "vidējus" vai "tipiskus" vīriešus un sievietes. Neapšaubāmi, ka ir izņēmumi, bet tie tikai apstiprina likumsakarību esamību.

Psihologi saka, ka uztvere, piemērošanās spēja, loģika, intuīcija, temperaments, vērīgums, attiecību veidošanas principi, aktivitātes līmenis un daudzas citas īpašības vīriešiem un sievietēm būtiski atšķiras.

Var salikt dominējošo īpašību pārus. Papētot tos, var saprast kā dzimuma īpašības ietekmē mūsu uzvedību pie stūres.

Vairāk attīstītas ir:

Vīriešiem – loģika, sievietēm – intuīcija.

Vīriešiem – vispārināšana, sievietēm – analīze.

Vīriešiem – uztvere kopā, sievietēm – koncentrācija uz detaļām.

Vīriešiem – orientēšanās laikā un telpā, sievietēm – roku veiklums.

Vīriešiem – panākuma sasniegšanas motīvs, sievietēm – attiecību veidošanas motīvs.

Vīriešiem – tieksme uz līderību, sievietēm – prasme pakļauties.

Vīriešiem – nosliece uz novatorismu, sievietēm – sekošana noteikumiem.

Salīdzinājumā ar sievieti, vīrietis ir vairāk racionāls, stingrs, savaldīgs, bargs, avantūristisks, pašpārliecināts, agresīvs, uzņēmīgs, aktīvs, individuālistisks.

Sieviete, salīdzinājumā ar vīrieti ir vairāk jūtīga, elastīga, emocionāla, atsaucīga, uzmanīga, satraucoša, līdzjūtīga, uzmanīga, kārtīga.

Tāpēc ir loģiski, ka tāpat kā dzīvē un attiecībās, arī uz ceļa vīrieši un sievietes atšķiras.

Kā ar to sadzīvot? Tā ir viela pārdomām katram. Aizmirst par stereotipiem? Mēģināt saprast cita dzimuma pārstāvju uzvedības iemeslus? Neņemt vērā? Varbūt. Secinājumus izdariet paši.

Lasiet vēl -
Iļana Bukura: Sieviete pie stūres jeb kā es kārtoju braukšanas eksāmenu
Kāpēc brīdināt pretī braucošos par policijas posteni?
Stāvvieta: Septiņreiz nomēri, vienreiz noliec!
RAKSTIET: Krustojums. Iebraukt vai nogaidīt?
Par laipnu satiksmi: Kad rādīt, kad nerādīt pagrieziena signālu?
Sastrēguma likums. Vai visiem?
Kārlis Beķeris: Automašīna nav pašapliecināšanās instruments
10 pieklājīgas braukšanas principi

Atsūtiet arī savu viedokli! Atgādināsim, ka plašāku viedokļu autoriem (ne to, kas tiek uzrakstīti komentāru vidē, bet ir atsūtīti redakcijai) ir iespēja tikt pie 'SEB līzings' kustības "Par drošu un laipnu satiksmi" balvas – apmācības Drošas braukšanas skolā.

Viedokļus, foto un video reportāžas sūtiet - aculiecinieks@delfi.lv vai reģistrējieties un kļūstiet par DELFI Aculiecinieka autoru.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!